19 Ağustos 2011 Cuma

HERSE


Hayırlı Cumalar diliyorum herkese...
Umarım iyisinizdir...
Herse soframız programında gördüğüm Kastamonu'ya ait bir yemek...
Aslında meze de diyebiliriz.
Malzemeleri elimin altında olunca hemen denedim. Çok hafif ve güzel bir aperatif oldu.
Ben Tavuğu haşlarken haşlama suyuna sarımsak ve soğanda ilave ettim.
Orjinal tarifinde yoktu.

MALZEMELER:
2 parça kemiksiz tavuk göğsü
2 kaşık tereyağ
2 kaşık un
Tuz
Karabiber
Soğan
Sarımsak

Üzeri için:
Tereyağ
Pul biber

YAPILIŞI:

Tavuk etini tencereye alıp üzerini aşacak kadar su ilave edin.
Soyulmuş soğan, sarımsak, tuz ve karabiber ilave edip etler yumuşayana kadar haşlayın.
Tavuk eti yumuşayınca suyunu süzün.
Etleri havanda dövün.
( benim havanım olmadığı için kavanozun dipiyle dövdüm :) )
Tencereye tereyağını alıp eritin.
Unu ilave edip kokusu çıkıp biraz renk alana kadar kavurun.
Tavuk etlerini katıp karıştırın.
Ayırdığınız tavuk suyundan katıp boza kıvamından biraz daha yoğun bir kıvam alana kadar pişirin.
Herseyi servis tabağına alın.
Tereyağını sos tenceresinde eritip pul biber ekleyin.
Biber rengini verinde ocaktan alıp hersenin üzerine gezdirin.
Ilık servis yapın.
Afiyet olsun

17 yorum:

  1. valla tam bizim evdeki et canavarları için bir tarifmiş.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  2. adını ilk duydum ama tavuklu lezzetli severim.görüntüden de nasıl lezzetli olduğu görünüyor canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Çok enfes görünüyor,Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Yapılacaklar listesine girdi :)
    Biz'de közlenmiş patlıcan,biber salatasına herse deriz.

    YanıtlaSil
  5. merhabalar ben zeynep...sızı uzun zamandır ızlemedyım..artık bende bekerım..ızlmeye alır ..zıyaretıme gelırsenız.sevınırım...

    nefıs bır lezzet goruntu anlatıyor herseyı..ellerınıze saglık...

    YanıtlaSil
  6. Reyyan cım,
    Çok güzel bir tarif, bizim yörede adına kaçamak derler, aynısını babaannem çok yapar :)hayırlı iftarlar

    YanıtlaSil
  7. Bu kadar yemek düşkünü olup da yemek yapan biri olarak geçtiğimiz anneler gününne kadar benim de bir havanım yoktu.Bebem anneler günü hediyesi olarak alana kadar ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Soframiz programina bayiliyorum ne guzel yoresel tarifler veriyorlar, bu tarifi gormemistim yada dogrusu yurtdisinda oldugum icin hergun yayini vermiyolar o yonden cok sikayetciyim, demekki izlemedigim zamanlara denk gelmis
    cok guzele benziyor kesinlikle denicem, ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  9. İmmmmmm ellerine Saglik en kısa sürede deneyeceğim sevgilrr

    YanıtlaSil
  10. yorumlarınız için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  11. kendimce, evlenipte bebem olursa alır bana bi havan dimi :)

    YanıtlaSil
  12. Ya ama bu çok nefissss görünüyor yanına ne ekmek isterim ne pilav bu yeter bana ama hepsiiiiiiiiini isterim...........
    Ellerine sağlık canım...........

    YanıtlaSil
  13. ayyy,ben bunu yesem kesin cok begenirdim... ama yemedim ki:((
    yazik bana:))

    YanıtlaSil
  14. İlk defa duydum ama tarifi kopyaladım bile tam benlik eminim nefis bir meze tadında oluyordur. Canım aslında bütün tariflerini çok severek izliyorum yoğun iş temposunda çok yorum bırakamıyorum ama izlediğimi bilmelisin..sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. lamaaaaaa, yaparsan yiyebilirsin ama canım benim yaa :)

    YanıtlaSil
  16. şükran, teşekkür ederim ŞÜKRAN :)

    YanıtlaSil
  17. bodrumda patlıcan salatasına herse diyorlar, bu da çok lezzetli görünüyor, sevgiler .)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...