13 Şubat 2011 Pazar

Vişneli Pastacık


Okuldan yada işten geliyorsunuz
İçerde miss gibi bir koku var
Anneniz kek pişirmiş vede yanında taze demli  çay
Ne iyi gider günün yorgunluğunun ardından değil mi?

Artık kekleri ben pişirsemde kokusu o günleri hatırlatıyor bana
O kadar öğrettim artık kendin pişir diyip duruyor annem :) 
Geçen gün yine canım kek çekince girdim mutfağa
Aslında normal bildiğimiz klasik kek yapacaktım ama dolabı şöyle bir karıştırınca vişneli kekcikler yapmaya karar verdim.

Mevsiminde toplanıp dondurucuya atılan vişneler kekimin baş kahramanı oldular.
Hafif mayhoş ve güzel bir tadı oldu kekimin...
Üzerine sos dökünce de pastacık oluverdi birden:))

ve işte 
MALZEMELER:
4 yumurta
1,5 su bardağı şeker (fazla şekerli sevmiyorsanız 1 bardakta kullanabilirsiniz.)
Yarım bardak sıvı yağ
Yarım bardak süt
1 kase kadar dondurulmuş vişne ( buzluktan çıkardıktan sonra suyunu iyice süzün)
1 pkt. kabartma tozu
10 tepeleme yemek kaşığı un(elenmiş)

Üzeri için:
1 pkt. beyaz çikolata sosu
Toz çikolata
Vişne taneleri

YAPILIŞI:

Şeker ve yumurtaları iyice çırpın. (Şekerin erdiğinden emin olun)
Sıvıyağ ve sütü ilave edip tekrar çırpın.
Doğranmış ve iyice süzülmüş vişneleri ilave edip karıştırın.
En son unu ve kabartma tozunu ilave edip tahta kaşıkla karıştırın.

Küçük kek kalıplarına boşaltıp 180 derece önceden ısıtılmış fırında pişirin.
Kekler soğuyunca kalıplarından çıkarıp servis tabağına alın.

Beyaz çikolatalı sosu paketin üzerindeki tarife göre hazırlayıp keklerin üzerine dökün.
Vişne taneleri ve toz çikolatayla süsleyin.
1-2 saat daha bekletip servis yapın.

Afiyet olsun.




4 yorum:

  1. Kandiliniz mübarek olsun..

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,ben geldim:)Bayılıyorum böyle minik pastalara.Ellerine sağlık canım.Bu tarifi mutlaka denemeliyim.

    YanıtlaSil
  3. Bu süpermiş işte ,harika ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...