3 Aralık 2012 Pazartesi

SEBZELİ MÜCVER


Gece saat 1 sularıydı...
Sakin ve sessizdi ortalık...
Derin bir uykudaydı herkes...
Birden büyük bir ışık patlaması ve ardından gelen büyük bir gürültüyle yatağından fırladı...
Ne olduğunu anlamaya çalışıyordu önce...
Çatıdaki martılar vargüçleriyle bağırıyorlardı...
Ardından yeniden bir ışık patlaması ve ardından gelen büyük bir gürültüyle birlikte bardaktan boşalırcasına yağmur yağmaya başladı...
Yağmur o kadar şiddetliydi ki camı kırıp içeriye dolamak istiyordu adeta...
Odanın karanlığını bölen şimşek ve ardından gelen gürültü hiç bitmiyordu...
Çatıdaki martılar hiç susmuyor ve apartmanın aydınlığı sürekli sallanıyordu....
Bu bir korku filmi değil, dün gece Reyyan'ı yatağından fırlatan bir yağmur hikayesiydi :) 
Ve sonrasında insanın içini ısıtan bol güneşli bir sabah'a uyandı...
Reyyan gök gürültüsünden  yada şimşekten korkar mı..
Korkmaz elbet ama önce ne olduğunu anlaması lazım :) 
An itibariyle güneş bulutların arasında kayboldu gitti...
Neredeyse bu saatte ışıkları yakacak durumda havanın durumu...
Değişik ve film tatında bir gece ve gündüz yaşamış durumdayım yani...

*****

Bizim buranın semt pazarı çarşamba günleri kuruluyor...
Çarşamba gününe yaklaşınca dolapta bir iki tane kalmış sebzeleri karıştırıp mücver yaptım bende...
Hem dolap açıldı, hemde artan sebzeler değerlenmiş oldu...
Mücveri kızartmak yerine teflon tavada ızgara şeklinde  pişirince de çok hafif ve güzel oldu...

MALZEMELER:
 2 adet kabak 
2 adet havuç
1 adet iri patates
1 adet kereviz
2 sap pırasa 
2 adet yumurta 
Yarım demet maydanoz 
Yarım demet dereotu 
Tuz 
Karabiber
Kırmızı pul biber
Un 
Çok az sıvı yağ 

YAPILIŞI:

Pırasayı incecik kıyın.
Sebzelerin kabuklarını soyup rendeleyin ve fazla suyunu sıkın..
Karıştırma kabına sebzeleri, pırasayı, yumurtaları, ince kıyım maydanoz ve dereotunu, bahatarları alp karıştırın.
Un ilavesiyle çok koyu olmayan ( çok da cıvık olmayacak) bir harç hazırlayın.
Teflon tavayı kızdırın.
Çok az sıvı yağ ekleyip yağın kızmasını bekleyin( tereyağ da olur) 
Karışımdan kaşık kaşık alıp tavaya dökün ve arkalı önlü pişirin.
Üzerine tercihen sarımsaklı( ben sade kullandım) yoğurt döküp pul biber serpin ve servis yapın.
Afiyet olsun...

25 yorum:

  1. mücveri çok severim ama sebzelisini denememiştim hiç, ellerine sağlık, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Şşşşt son romantik sen iyi ki masal falan anlatmıyorsun yok sa ödünü patlatırdın çocukların, ödümü patlattın, yetmezmiş gibi "ahanda korku filminin yanında iyi gider diye mücveri patlattın" :D
    Annene geçmiş olsun, çok selam söyle, korku filmine rağmen mücver nefis görünüyor, peçeten de pek afilliymiş ayol :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimde ödüm kopmuştu dün gece :)
      uykulu haldeydim ondan :D
      anneminde selamı var :)
      bende bayılıp atlamıştım hemen o peçetenin üzerine english home'da :D

      Sil
  3. Çok severim nefis olmuş ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel görünüyor tatlım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. 10 numra, 4 yildiz bir olay...
    kizartma olayi beni bozuyor,az yagda biel olsabasinda bekle, cevir filan, yoksa hergun yapabilirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sende amma tembel çıktın
      on dakkaya oluyor yaw :D

      Sil
  6. oooo ağzımın suları aktı süper...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  7. Nefis olmuş,bayılırım mücvere..Ama sebzelisini hiç denemedim,en kısa zamanda deneyeceğim..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende bayılırım...
      her sebzeli çeşitlisinden de yaparım ;)

      Sil
  8. offf.nefis nefisss.ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  9. aslinda bana da

    yollasaniz harika olur yani :p =)

    ellerinizee saglik

    ve afiyet olsun :)

    çok pratik olmus banada

    beklerim

    bisous bisous

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yollardım ama bitti :D
      bir dahakine olur mu :)

      Sil
  10. Mücveri çok severim nefiss görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. güzel tarif:) mücveri yağsız pişirildiğinde tercih ediyorum, tabi o zaman adı mücver değil de kabaklı omlete daha çok benziyor:)ellerine sağlık canım, senin elinden yağda kızartılan mücveri de yerim, kendini kanıtladın artık :) sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. canım ellerıne saglık harıka olmus...bu arada benım blogdakı salatnın yanındakıler prıngless cıps..salatayı uzerıne koyuyorsun oh afıyetle yıyorsun:)))))))))))zeynep

    YanıtlaSil
  13. Ağzım sulandı tam da yemek saati :) Bizde de çocuklarım sebze sevmeseler de mücveri çok sevdikleri için sık sık pişer ama bol yağda kızartılmış haliyle :)) Öyle seviyorum ben, fırında kuru oluyo, hem zaten kağıt havluyla alıyorum ki fazla yağlarını :)
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık çok güzel olmuş bende yaparım :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...