17 Ocak 2011 Pazartesi

Yayla Soslu Tavuk


Ramazan ayında açlık başıma vurduğunda keşfettim bu tarifi
Yapıp yapmamak arasında gel gitler yaşarken (ve ben gel git yaşıyorsam bu tarif yapılacaktır mutlaka :) )
Mutfağın yollarına düşüp denedim :)
Çok hafif ve yapması da yemeside çok zevkli bir tarif bence


MALZEMELER:
6 adet kemiksiz tavuk butu

1 soğan
1 havuç
2 diş sarmısak
tuz
karabiber

SOSU İÇİN:
1 yemek kaşığı tereyağ
1 kaşın un
1 bardak tavuk suyu
1 kaşık yağurt
50 gr. kaşar rendesi
tuz
1 tatlı kaşığı nane

YAPILIŞI:
Tavuk etlerini yıkayıp tencereye alın.
Soğanı,sarmısağı kabukları soyulmuş ve ikiye kesilmiş havucu, tuzu ve biberi ekleyin.
Üzerini aşacakkadar su koyup tavuklar yumuşayıncaya kadar haşlayın.
Tavukları tencereden alıp suyunu bir kaba süzün.

Sosu için tereyağını eritip unu ilave edin
Unun kokusu çıkana kadar kavurun.
1 bardak tavuk suyunu ekleyip kıvam alana kadar pişirin.
Tencereyi ocaktan alıp sürekli karıştırarak 1 kaşık yoğurdu kaşar rendesini tuzu naneyi ekleyip karıştırın.

Tavuk etletini servis tabağına alıp üzerine bu sosu dökün
Sıcak servis yapın

Afiyet olsun.


Tavuk suyuna farklı sebzeler katarak lezzetini artırabilirsiniz.
Ben tavuğu hazırlayıp servise yakın sosunu pişiriyorum. Hem zamandan kazanıyorum hemde sıcak servis yapmış oluyorum ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...