28 Aralık 2012 Cuma

PIRASALI BULGUR SALATASI

Kimisi  zamana bıraktı, kimisi şans'a.
Ben sana bıraktım Ya Râb!...

Tüm İslam alemi'nin Cuma günü mübarek olsun...
Dışarı çıkmam lazım ama bu tarifi sizden mahrum etmek istemediğim için post'u açmadan dışarı çıkmak istemedim...

Çok lezzetli, harika bir salata, bugüne misafiriniz varsa beş çayına 
yapıverin hemen beş dakika da :) 
Kafiyeye bak sen :D 

MALZEMELER:

5 adet pırasanın sadece beyaz kısımları 
1 su bardağı kalın bulgur
2 adet havuç
Yarım demet dereotu 
Yarım demet maydanoz 
Yarım çay bardağı sıvıyağ 


Sosu için:
1 limonun suyu 
2 kaşık nar ekşisi ( olmasa da olur) 

Tuz 
Pul biber

YAPILIŞI:

Pırasaları ince halkalar şeklinde doğrayın.
Havuçları rendeleyin.
Her ikisinide sıvı yağda kavurun.
Kavrulan sebzelerin üzerine bulguru ilave edip karuştırın ve 1 su bardağı su ekleyip suyunu  çekene kadar kısık ateşte bekletin.
Pişen bulguru karıştırıp havalandırın.
İnce kıyım maydanoz ve dereotunu ilave edin.
Sosu için  gerekli olan malzemeleri karıştırıp salataya ilave edin.
Soğuk servis yapın. 
Afiyet olsun...


7 yorum:

  1. ayyyy ne güzeldir bu şimdi...bizim evdekilere sinir oluyorum,onlar ağız tadını bilmiyorlar,bende yanlarında kaynıyorum,afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  2. çok güzel bir pilav olmuş...
    canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. salatan tabiki çok güzel olmuş.. ama beni asıl vuran en bastaki söz..
    Kimisi zamana bıraktı, kimisi şans'a.
    Ben sana bıraktım Ya Râb!...

    YanıtlaSil
  4. GÖRÜNTÜ SUNUM HARİKA CANIM.ELLERİNE SAĞLIK.SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  5. ELLERİNİZE SAĞLIK HEM GÜZEL,HEMDE LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR, HEMDE TAM BENLİK.

    YanıtlaSil
  6. çok hafif ve bir o kadar da lezzetli görünen bu salatayı en kısa zamanda deneyeceğim.ben sizi izlemeye almıştım.sizde katılırsanız ve yorumlarınızı eksik etmezseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  7. Ben bu tarz salatalara bayılıyorum. Bulgurlu ya da buğdaylı.. Pırasalısı da harika çok besleyici mutlaka denemek isterim..Sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...