16 Ocak 2011 Pazar

Fındık Dolgulu Kurabiye

 

Hani derler ya

''Allah'tan başka bişey dileseymişim olacakmış''

aynen öyle oldu bu da

eskiden margarin kulakçıklarını gönderdiğinde tarif kitabı yollarlardı.
teyzemde bizim için biriktirip yollamış ve bu kurabiyeninde içinde olduğu pastalar ve kurabiyeler kitabı geldi bize

ben o zamanlar 11-12 yaşlarında falandım herhalde:) hamur yoğurmasını bile bilmiyordum.

sonra yaş ilerleyince bu kurabiyeyi yaptım ama o zaman çok tecrübeli olmadığım için iç dolgusunun kıvamını ayarlayamadım ve fırında eski usul davul fırın olunca sıcaklığıda ayarlayamadım

velhasıl ortada kurabiye falan kalmadı :)

sonra ben bu kitabı kaybettim tabiki kurabiyenin tarifinide

geçen yine aklıma düştü bu tarif acaba nasıldı diye

ama tevafuk bu ya yemek sitelerini gezerken kurabiyenin malzemerini gördüm resim falan yok (ben normalde resmi olmayan tarifi okumam :) anaaam bi baktım benim kurabiyeyi anlatıyor

hemen not ettim vede kurabiyeyi yaptım .

acıbadem kurabiyesini sevenler mutlaka denesin derim .

İşte malzemeler

HAMURU İÇİN:


1 yumurta
3/4 bardak pudra şekeri
1 paket vanilya
1 çay kaşığı kabartma tozu
150 gr. oda ısısında yumuşamış tereyağı yada margarin
alabildiği kadar un

İÇ DOLGUSU İÇİN:


1 su bardağı toz fındık
1 çay bardağı toz şeker
1 yumurta akı
YAPILIŞI:


Hamuru için yağ ve şekeri iyice karıştırın.
Yumurtayı ilave edip pürüzsüz kıvamda iyice karıştırın.
Sonra diğer malzemeleri ekleyip özlü bir hamur yapın.
Streç filme sarıp buzdolabında en az 1 saat dinlendirin.

dolgu malzemesi için bir bardak fındık tozu içine şekeri ve bir yumurta akını ilave edip karıştırın.(tarifte 2 yumurta akı diyordu ama benimkide 1 yumrta akı yetti)

Kıvamı katıca olmalı

Dinlenen hamuru 2 ye bölün.(daha kolay açılması için)
Hafif unlanmış tezgahın üstünde 1 mm kalınlığında açın.
Hamuru 4-5 cm.lik kareler halinde kesin.
iç Dolgu malzemesinden ekleyip karşılıklı iki ucunu ortada birleştirin.
yağlanmış fırın tepsisine dizin.
(tarifte üzerine birşey sürülmüyordu ben yumurta sarısı ziyan olmasın diye üzerine sürdüm )

170 derecede önceden ısıtılmış fırında hafif pembeleşene kadar pişirin.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...