16 Ocak 2011 Pazar

Çeşminigar Çorbası



Tek kelimeyle enfes bir çorba
üstelik yapımıda oldukça kolay
deneyince bana hak vereceksiniz :)

İŞTE MALZEMELER:
1 su bardağı kırmızı mercimek
3-4 su bardağı su yada et suyu ( ben normal su kullandım)
1 kuru soğan
1 bardak süt
1 limon suyu
1 yumurta sarısı
1 tepeleme kaşık un
1 kaşık margarin
Üzeri için:
3 dilim ekmek( ben tost ekmeği kullandım)
pul biber
nane
2-3 kaşık sıvı yağ ( ben fındık yağı kullandım)

YAPILIŞI:Yağı tencereye alıp eritin.
Küp doğranmış soğanları ilave edip kavurun.
Soğanlar pembeleşince unu ekleyip kokusu çıkana kadar kavurun.
Mercimeği yıkayıp ilave edin.
Suyunu ekleyip mercimekler yarı kıvama gelene kadar pişirin.
Mercimekler diriliklerini kaybettiklerinde sütü ekleyin.
Tekrar kaynatın.
Çorba pişince blenderdan geçirin.
Tekrar ocağa alıp kaynatın.
Bu arada yumurta sarısıyla limon suyunu çırpıp çorbaya terbiye verin.
Tuzunu ayarlayın.
1-2 dakika daha kaynatıp ocaktan alın.

Ekmekleri küçük küpler halinde kesin.
Sıvı yağı tavaya alıp kızdırın.
İçine biberi ve naneyi ekleyip kavurun.
Ekmekleri ilave edip kıtırlaşana kadar karıştırarak kavurun.

Çorbayı kaselere alın. Üzerine ekmek kıtırlarını ekleyip sıcak sıcak servis yapın.

Afiyet olsun


* Benim servis ettiğim çorba kasesi nerdeyse benle yaşıt:))
Takımından sadece bu kalmıştı.
Öyle kenarda duruyordu ama dün bana konu mankeni oldu :))
Güzel çıkmış ama dimi :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...