11 Ekim 2013 Cuma

BÜZGÜLÜ TATLI

Merhaba blogcanlar....
Nasılsınız bakalım... :) 
Benim laptop kafayı yediği için bazen neti okumuyor, herzeman bağlanamıyorum bu yüzden...:( 
Sanırım batarya sorunu falan varmış pek anlamam ama, servise gitmesi lazım 
İnşaAllah birgün götürürüm :) 
Neyse bugün bir iyilik yaptı da bağlandım ve hazır bağlanmışken tam da bayram üzeri bir güzel tatlı tarifi vereyim istedim :) 

Bu tatlının anısı var bende, o yüzden de ayrı bir yeri var...
Öyle ahım şahım değil ama olsun.
Çocukluk anısı olduğu için unutulmuyor....

Biz küçükken annem bu tatlıyı çok sık yapardı bize... 
O zaman evimiz sobalıydı ve ben tatlı daha hamur halindeyken annemden gizli alır sobanın üzerinde kızartır yerdim:)
Evide bir güzel duman ederdim. 
Annemden de azarı işitirdim tabi :) 

Sonrasında bu tatlıyı suya batırıp yemeyi adet edinmiştim .
Bisküviyi çaya batırır gibi bende bu tatlıyı suya batırıp yerdim .
Ne midesizmişim ben yaw :D
Şimdi aklıma geliyorda ıykkk :) 

Böyle işte :) 
Gelelim tarife...
Öncelikle şunu diyim, bu tatlıyı hazır baklavalık yufkayla hiç denemedik. Nasıl olur, şekli aynı olur mu bilmiyorum 
Malum hazır yufkalar karton gibi :) 
Kollara kuvvet açılıyor bu tatlı :) 


MALZEMELER:

Hamuru için:
1 yumurta 
1 bardak süt ( su da olur) 
1 kaşık sıvıyağ
1 çimdik tuz
Aldığı kadar un 

Açmak için:
Nişasta

Kızartmak için:
Sıvıyağ

Şerbeti için:
3 bardak şeker
3 bardak su 
Yarım limon 

YAPILIŞI:

Süt, yumurta, tuz ve unla kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğurun.
1 kaşık sıvı yağını da ekleyip özleşene kadar iyice yoğurun.
( yağı en son ekliyoruz ) 

Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar kopartıp yuvarlayın. 
Ve en az yarım saat sıcak olmayan bir ortamda bekletin.
( Ortam çok sıcak olursa hamur gevşeyip amayı zorlaştırır.Sıcak havalarda biz genelde hamuru buzdolabının orta bölümünde bekletiyoruz. 
Evin sıcaklığına göre sizde bu şekilde bekletebilirsiniz) 

Şerbeti için gerekli olan malzemeleri tencereye alıp biraz koyuca bir şerbet hazırlayıp soğutun.

Dinlenen hamurları  tek tek olacak şekilde incecik açın.
Hamur sofra üzerindeyken yukarı ve aşağı kısımlardan  ortada şerit olacak şekilde büzdürün.
Dört parmak genişliğinde gesip kesik yerlerinden hamuru sıkıştırın.
Fotoğraftaki şekli almış olacak... 

Sıvı yağı iyice kızdırıp tatlıları kızartın ve hemen soğuk şerbetin içine atın.
Tatlıları şerbette çok bekletmeden kevgirle servis tabağına alın 
Soğuyunca servis yapın.
Afiyet olsun


7 yorum:

  1. Ellerinize sağlık,nefis bir bayram tatlısı olmuş...sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. çok nefis görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. nar gibide kizarmis anilari okumak cok keyifli ne guzel cocuk olmak ve masumca seyler yapmak tatli nefis erzurum tatlisi sandim once simdiden yapmissiniz serbeti cektikce yumusuyor mu citir mi merak ettim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok canım
      yendi bu hemen
      çıtır çıtır oluyor
      ama şerbetin içinde çok fazla durursa yumuşar ;)

      Sil
  4. Ellerinize sağlık, güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. harika tarif canım eline sağlık hayırlı bayramlar olsun

    YanıtlaSil
  6. tatliniz cok güzel görünüyor. Eminim tadida güzeldir. Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...