3 Şubat 2011 Perşembe

Bagel



Ne zamandır yapıcam yapıcam derken en nihayet bugune nasip oldu
3-4 ay önce diş doktorumun hasta bekleme salonundaki sofra dergisinde görmüştüm BAGEL'i
Bilen belki bilir ama ben ilk kez gördüm ve duydum adını
Pişirme yöntemi ilginç geldi bana
Hemen bir kağıt parçası bulup yazmıştım malzemelerini ama sonra o kağıdı kaybettim ben :(
Sonra netten araştırdım soruşturdum ve en nihayet sanırım iki ay önce bu sefer lezzet dergisinde buldum kendilerini :)

Bagel ilk olarak Polonyada  yapılmış,yahudi azınlıklar tarafından tüketilmiş. Daha sonra ABD ve Kanada'da yayılmış.
Simitten farkı haşlanarak ön pişirme yapılması
Susamsız simit tadında kendileri :) 

Buyurun Fotoğrafı


ve
 Malzemeleri:

1 kg.un
2 paket instant maya
2 su bardağı ılık su
2 kaşık şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 kaşık sıvıyağ

 
Haşlamak için:

2-3 litre su
1 tatlı kaşığı tuz

Üzeri için:

Haşhaş, susam v.s

YAPILIŞI:

Unu yoğurma kabına alıp ortasını havuz gibi açın.
Ortasına iki poşet mayayı,suyu,yağı,tuzu ve şekeri ilave ederek parmak uçlarıyla karıştır.
Daha sonra yavaş yavaş kenardaki unları alarak çok yumuşak olmayan bir hamur yoğurun.
Hamuru mandalina büyüklüğünde koparıp yuvarlayın.
Un seripmiş tepsiye dizip üzerine temiz bir bez örtün ve yaklaşık bir saat mayalanmasını bekleyin.

Haşlamak için suyu ve tuzu derince bir tencereye alıp kaynatın.
Mayalanan hamurların ortasında parmağınızla delikler açın.
Teker teker yaklaşık 2 dakika haşlayın.
Kevgirle alıp suyunu iyice süzün ve yağlanmış yada yağlı kağıt serilmiş tepsiye alın.
Tüm hamurları bu şekilde haşlayıp üzerine haşhaş susam vs. serpin.
190 derecede önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin.
Fırından alıp soğumaya bırakın.
Bageller soğuyunca ortadan ikiye kesip arasına istediğiniz malzemeleri koyup servis yapın.

Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...