7 Mart 2011 Pazartesi

BAKLİYATLI ISPANAK YEMEĞİ

Hayırlı haftalar diliyorum herkese...
Mart kapıdan baktırıyor resmen. İstanbulda hava buz gibi...
Rabbim dışarda olanlara yardım etsin.

*****
Bu tarifi sofra dergisinin web sitesinde görmüştüm. Uzun zamandır yapılacaklar listesinde bekliyordu.
En sonunda cumartesi günü yaptım. Tadı harika oldu. Orjinal tarifte sadece kuru fasulye kullanılmıştı ama ben nohutla beraber kullandım.

Benim artık sürekli yapılacaklar listemde yerini aldı bu tarif.
Tavsiye ederim.

MALZEMELER:

1 kg ıspanağın sadece yaprak kısımları
( köklerini atmıyoruz tabiki, dondurucuya kaldırıp sonradan terbiyeli ıspanak kökü yemeği yapmak üzere bir süre istirahate yolluyoruz :) )
1 su bardağı haşlanmış nohut
1 su bardağı haşlanmış kuru fasulye
2 adet kuru soğan
2 diş sarımsak
2 domates
( ben mevsimi olmadığı için 2 kaşık salça kullandım)
Tuz
Karabiber
Yarım çay bardağı sıvı yağ ( kullanıyorsanız margarinde olabilir)
Yeteri kadar su

YAPILIŞI:

Ispanakları temizleyip doğrayın.
Soğanları ve sarımsakları yemeklik doğrayıp sıvı yağda kavurun.
Salçayı ve bakliyatları ekleyin. Çok az su ilavesiyle salçanın topaklarının gitmesini sağlayın.
Ispanakları ilave edip kısık ateşte ıspanaklar solana kadar pişirin.
Ispanaklar solunca tuzu, biberi ve yeteri kadar suyu ilave edip pişirin.
( yeteri kadar sudan kasıt, yemeği ne kadar sulu sevmenize bağlı. ben çok fazla sulu sevmediğim için az miktarda ekledim)

Sıcak olarak servis yapın
Afiyet olsun.

6 yorum:

  1. canım görüntü süpper,ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  2. harika görünüyor! ellerine saglik canim..sicacik sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Harika görünüyor çokda besleyici bi tarif.
    Ellerine sağlık
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. döktürmüşsün yine,ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
  5. mesajın için çok teşekkür ederim canım benim.seninde dünya kadınlar günün kutlu olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Nohutu cok severim..Eh ispanakta öyle...Bu kombinasyon güzel olmus.kesin bende denemeliyim..
    Berlinden sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...