10 Mart 2014 Pazartesi

YANARDAĞ BORANİSİ


Huzurlu ve mutlu bir hafta diliyorum herkese....
Yanardağ boranisi, hem yapımı kolay hem de lezzetli bir tarif...
Bal kabağına farklı bir bakış açısı...
Tarifi Şef Emre Akkor'un yemek programından öğrendim ve denedim...
Siz de deneyin derim ;) 

Ben üç kişilik olarak yaptım boraniyi.
Siz daha çok yada az yapacaksanız malzeme ölçülerini ona göre artırıp azaltabilirsiniz....

MALZEMELER:

.3 dilim bal kabağı 
200 gr. kıyma
2 soğan 
2 yemek kaşığı yereyağ 
Tuz
Karabiber 

Üzeri için:
1 kase yoğurt 
İsteğebağlı  iki diş sarımsak 
2 kaşık tereyağ 
Pul biber

YAPILIŞI:
 Bal kabaklarını küp küp doğrayıp tuzlu suda yumuşayana kadar haşlayın.
 Soğanları yemeklik doğrayın.
Tavaya tereyağını alıp eritin ve soğanları ekleyip kavurun.
Ardından kıymayı ekleyip kavurun.
Tuzunu ve biberini ilave edip karıştırın ve ocaktan alın.

Haşlanmış bal kabaklarını servis tabağına alın.
Üzerine sarımsaklı yoğurt dökün.
Onun da üzerine kıymalı harcı dökün
Tereyağını sos kabına alıp eritin.
Yağ kızınca içine pul biberi ekleyip rengini yağa vermesini sağlayın.
Bu sosu boraninin üzerine döküp sıcak servis yapın.
Afiyet olsun...


6 yorum:

  1. ooofff çok lezzetli görünüyor. Bal kabağını hiç böyle yemeği hayal edemezdim ama görüntü süper...
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Sef Emre Akkor cok severim. Tarifleride cok guzeldir.
    sizinde elinize saglik afiyet bal olsun

    YanıtlaSil
  3. NEFİS OLMUŞ,ELLERİNİZE SAĞLIK...

    YanıtlaSil
  4. değişik bir tarif olmuş canım.çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Görüntü on numara ama Reyyan balkabağı tuzlu nasıl olur ki, tadını hayal edemedim bir türlü :( Evde de bol bol var halbuki balkabağı, dur bi düşüneyim...
    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende senin gibi düşünmüştüm ama hiç de öyle olmadı :D

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...