18 Nisan 2012 Çarşamba

ÖCCE

'' Bir kağıt düşün ki, bir yüzü sana, bir yüzü de sevgiliye dönüktür.Kağıdın sana dönük olan yüzünü okuyabilirsin ama asıl dost'a ve sevgili tarafına dönük olan yüzünü okumak gerekir.''
Şems

Merhaba...
Nasılsınız bakalım...
Daha önce de dediğim gibi, bu aralar yöresel tariflere takmış durumdayım. Değişik ve kolay olan tarifleri de eğer malzemem varsa hemen deniyorum. Damak tadıma uygun olanları kaydediyorum, olmayanları unutuyorum hemen :) 
Öcce Gaziantep'e ait bir tat.
Aslında maydanoz mücveri de diyebiliriz...
lezzetler.com'daki tarifte  6 demet maydanoz kullanıldığını görünce gözlerim biraz açıldı ama 1 demet maydanozdan 5 tane çıkınca 6 demet'in gayet normal bir ölçü olduğunu anlamış oldum...
Hem yapması kolay, hem lezzetli tam yazlık bir tarif deneyin derim 
Ben yaptığım ölçüde yazacağım, siz istediğiniz miktarda artırabilirsiniz...

MALZEMELER:
1 demet maydanoz 
1 adet yumurta ( benim yumurta çift sarılı çıktı:) ) 
5 adet taze soğan 
1 adet taze sarımsak 
Tuz
Karabiber
Kimyon
Un 

5 kaşık sıvı yağ 

YAPILIŞI:
Maydanozları ince ince kıyın ve karıştırma kabına alın.
İnce kıyım taze soğanları ve sarımsağı, baharatları, yumurtayı tuzu ilave edip karıştırın.
Son olarak mücver kıvamına gelene kadar un ekleyin.
 
Sıvı yağı tavaya alıp kızdırın.
Mücverleri kşık kaşık yağa döküp arkalı önlü kızartın.
Sıcak servis yapın.

Afiyet olsun

33 yorum:

  1. Hmm mücver gibi ama ana malzame maydanoz ...ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ewet canım aynen mücver gibi ve çok lezzetli ;)

      Sil
  2. Mücverin her türlüsüne bayılırım..Hemen denemem lazım..ellerinize sağlık..sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. en en en sevdiğim şey. Bol yoğurtla alayım lütfen.

    YanıtlaSil
  4. Nefis bir tarif, deneyeceğim mutlaka. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. ÇOK LEZZETLİ CANIM
    ELLERİNE SAĞLIK
    ALDIM
    :)))

    YanıtlaSil
  6. slm.
    ayni mucver gibi ama ana madde maydanoz:) ellerinize saglik...

    YanıtlaSil
  7. o ne kiz ocuu der gibi:) daha once de boyle degisik isimli bir tavuklu,sarmisakli birsey yapmistin, herse miydi neydi, denenecekler listemde kayitli on yildir:P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hehehe böyle bi yorum bekliyodum senden geldi :) vallahi bu ismi bulanlara demek lazım :)

      ben bloğu geçen sene açtım ama hadi on yıllık tarif olsun :)

      Sil
  8. eveeeet,maydanoz mucveri olmus tam da bu,ellerine saglik hayatim,nefistir bunu kokusu degilmi?sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel olmuş ellerine sağlık bende tazekabakla yapıyorum ama buda farklı bi tarif olmuş,yiyeynlere afiyet olsun,sevgiler..

      Sil
  9. nefis güzüküyor yeşil yeşil ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Her ne kadar iştahımı kabartıp beni sinirlendirsen de yöresel yemek tariflerin çok hoşuma gidiyor. Bak bunu da yapılacaklar listeme aldım, yoğurtla nasıl olur acabaağ :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. süper olur :)

      yöresel tarif araştırmalarım devam etmektedir efem:)

      Sil
  11. mücver gibi sanki,öccemi diyormuş antepliler bak bunuda öğrendim sayende,güzel ve lezzetli görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende antep yemeklerini araştırırken öğrendim canım :)
      teşekkür ederim

      Sil
  12. Benim oğlum simite bebekken ÖCCE derdi. Yapayım da gerçek öcceyi yedireyim
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)

      bu bebeklerin lugatı gerçekten çok farklı :)

      yap da yesin annesi

      Sil
  13. Zaten içinde maydanoz varsa muhakkak enfes olmuştur. Ellerine sağlık canım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Ay canım öcce deyince hemen Hataylımı ki dedim bizim orda da öcce denir çünki.:)Ama anteplisin galiba;)Gitmiştim orayada...Eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok canım
      ben ne hataylıyım ne de antepliyim

      sadece yöresel yemeklere merak salmış bir laz'ım :)

      Sil
  15. Ben mücveri çok severim bu da denenebilir.İsmide ilginçmiş:))
    Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  16. Ayyy, öcce!! Ben bayilirim ama Konya da taze sarimsaklar koca baslariyla satiliyor!

    Eline saglik arkadasim.

    YanıtlaSil
  17. İsmini bilmiyordum ama tadını biliyorum:)))
    ellerine sağlık bende yaparım sık sık...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...