24 Nisan 2012 Salı

HAVUÇ KAVURMASI


Merhaba...
Nasılsınız bakalım...
Ben bu kullanma paneli'nin yeni haline bir türlü alışamadım 
Sanki yabancı birinin bloğuna bakıyor gibi hissediyorum kendimi...
Ne zaman alışırım Allah bilir artık :) 

Neyse ben kavurmama geliyim.
Tam yaz sofralarına layık bir tarif...
Çay davetlerinde bile yapılabilir...
Mayhoş mayhoş mmmm :) 
Aslında havuç turşusuyla da yapabilirsiniz, ama turşu yok diye mahrum etmeyin kendinizi bu lezzetten derim :) 
Havuçları doğramaya üşenirseniz rendeleyin öyle de oluyor 
Kaçış yok yani :) 

Nasıl yaptığıma gelince 
Belli bir ölçüsü yok herşey göz kararı :) 

Ben şu şekilde yaptım 
5 ortaboy havucun kabuklarını soyduktan sonra kibrit çöpü kalınlığında doğradım ve tencereye aldım.
Üzerini geçecek kadar su ilavesiyle yumuşayana kadar haşladım. Eğer rende yapacaksanız haşlamaya gerek yok...

2 adet soğanı piyazlık doğradım.
2 diş sarımsağıda ince ince doğradım.
Soğan ve sarımsağı tavaya alıp yarım çay bardağı kadar sıvıyağda ( bizim evde fındık yağı kullanılır) kavurdum.
Ardından haşlanmış havuçları ve bir adet arnavut biberini ekledim ve kavurmaya devam ettim ( arnavut biberi şart değil ben azıcık acı olsun diye kattım) 
1 adet limon suyunu sıkıp havuçlara kattım. ( limon suyunun ekşiliği az gelirse bir limon daha sıkın) Tuzunu ayarladım. Limon suyunu çekene kadar kavurdum ve servis yaptım.
Afiyet olsun :) 
Eğer turşu kullancaksanız haşlama aşamasını ve limon suyunu es geçin ;) 

tarifi paşasofram'ın düzenlemiş olduğu etkinliğe yolluyorum 

10 yorum:

  1. ben en çok üzerine sarmısaklı yogurtlu halini severim.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  2. Kızartamasını yaparız biz de ara ara. Bu haliyle daha hafif olmuş tabi
    Ellerine emeklerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  3. Değişik ve güzel bir lezzet, ellerinize sağlık. Bu arada yeni paneli ben de hiç sevmedim:))
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. görüntüye bayıldım canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. zeytinyağlısını yaparım ama kavurmasını hiç denememiştim,eline sağlık..

    YanıtlaSil
  6. cok severım nefıs elerıne sağlık

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık,çok hafif bir lezzet olmuş..sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Ne lezzetli görünüyor, ellerine saglik. Selamlar
    Nesrin

    YanıtlaSil
  9. böyle güzel bir lezzeti etkinlige yollarsaniz cok sevinirim

    YanıtlaSil
  10. cok tsk.ler ellerinize saglik yine beklerim etkinligime

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...