6 Nisan 2014 Pazar

BADEMLİ-REÇELLİ KEK

Merhaba...
Nasılsınız bakalım...
Kek tarifleri okurken yada kek yaparken küçüklüğümde annemin yaptığı kekler aklıma gelir...
O zamanlar mikser lüks olduğu için çatalla çırpardı keki...
Sonrasında davul fırında  pişirirdi...
O fırınların ayarları olmadığı için 10 dakika sonra hafif yanık kokusu sarardı odayı... 
Sonrasında aleminyüm folyo sererdi üzerine içi iyice pişsin diye...
O yanık kokusuna bayılırdım ben...
Kekin yanık kokusu, evdeki huzur kokusu gibi gelirdi bana...
Hoş hala öyle gelmekte, kekler artık yanık kokusu vermesede... 

Bugün sizlere huzur kokulu bir kek tarifi veriyim istedim..
İkindi çayına eşlik eden, mis kokulu kek tarifi...
Yapımı çok kolay, görüntüsü ve tadı harika bir lezzet....
Ben bademli yaptım ama siz isterseniz fındıklı da yapabilirsiniz..
Reçel olarak çilek reçeli kullandım, ama herhangi bir reçel de olur...

MALZEMELER:

Kek hamuru için:
4 yumurta
1 su bardağı şeker
Yarım su bardağı sıvıyağ yada 100 gr. oda ısısında yumuşamış tereyağ 
1 su bardağı kavrulmuş ve ince kıyılmış badem 
1 su bardağı un 
1 pkt. kabartma tozu 
1 pkt. vanilya
İstenirse bir portakal yada limon kabuğu rendesi

Üzeri için:
1 büyük su bardağı taneleriyle birlikte reçel 
1 su bardağı kavrulmuş file badem 

YAPILIŞI:
 Şekeri ve yumurtaları çırpma kabına alıp, şeker eriyene kadar yüksek devirde çırpın.
Sıvı yağı ve bademi ekleyip çırpmaya devam edin.
En son elenmiş, un, kabartma tozu ve vanilyayı da ekleyip düşük devirde karıştırın.
Harcı yağlanmış ve zemini unlanmış kare kek kalıbına ( ben borcam kullandım) boşaltıp 160 derecede önceden ısıtılmış fırında kürdan testini geçene kadar pişirin.
Keki fırından alıp iyice soğutun.

Reçeli bir kaba alıp blander'la püre haline getirin.
Püreyi kekin üzerine ince bir şekilde yayıp üzerine kavrulmuş file bademi serpin.
Dilimleyip servis yapın.
Afiyet olsun....

5 yorum:

  1. harika görünüyor :) Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. aaah o mis kokular!..Çok güzel anlatmışsınız ama eminimki bu kekinde kokusu enfestir.Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. mm nefis görünüyor.ellerine sağlık.E tabii annelerimizin yaptığı o nefis davul fırında pişen kekler unutulmaz :) sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Eskiden kek tencereleri de vardı aygazın üstünde pişirirdik :)
    Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. ilk firsatta yapacagim insallah. Elleriniz dert görmesin.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...