19 Kasım 2012 Pazartesi

İNCİR MARMELATLI KURABİYE

Dün havanın güzel olması hasebiyle, attık kendimizi bizim gelinle Bakırköy yollarına...
Başkalarıda güzel görmüş ki onlarda atmışlar kendilerini sokaklara...
Zira Bakırköy de iğne atsanız yere düşmeyecek bir yoğunluk vardı dün... 
Aslında bizim ki öylesine bir gezmeye çıkmak da sayılmazdı...
Battaniyemin biten ipliğini aramak için gitmiştim, lakin pazar pazar hangi yüncü açık olacakkiyi hiç düşünmemiştim :( 
Neyse perşembe günü Allah kısmet ederse Eminönü yollarına düşeceğim bu sefer..
İnşaAllah ipliği bulurum da bana iplikleri satan adamın canı da kurtulmuş olur :) 

Hazır Bakırköye gitmişken Mudo'ya da uğrayayım dedim.
Başka şubesinden daha önce aldığım fincanların mavisini ve yeşilini alma ümidiyle...
Zira onları aldığım şubede kalmamış mavisi yeşili hatta hiç biri :( 
Al vaktinde dimi, sonra böyle fellik fellik arasın :) 
Bahsettiğim fincanlarım bunlar 

Bunları aldığım da mavi ve yeşil gözümün içine bakıyordu al bizi de diye... 
Antika ben işte nolcak... 
Zaten alışveriş merkezleri o kadar dolu ki, değil bu fincanlar neredeyse doğru dürüst bişey de kalmamış :) 
Neyse burdan çıkıp tchibo'ya gidelim dedik gelinle...
Alması gereken birşey varmış 
O kadar kalabalıktı ki, neredeyse sırayla içeri alınacaktık 
Allah'dan aradığı şeyi buldu aldık ve çıktık hemen...
Ben bişey aldım mı evet aldım...
Nihayet beğendiğim başörtüsünü bulabildim de aldım hemen...
Ondan da bir tanecik kalmış :) 

Sonrasında bizim yeğene birşeyler bakmak için çocuk katına indik bir mağazaya girdik..
İki dakika sonra çocuk kayıp anonsu yapıldı mağazada...
Benim bütün sinirler alt üst oldu...
Saniyede on milyon senaryo geçti aklımdan..
Ya çocuğa bişey yaparlarsa, annesi ne yapacak şimdi falan filan...
Sonra çocuğu üzerinde ne olduğunu sordu oradaki güvenlik annesi tarif etti...
Pembe elbiseli bir çocuk...
Dedim bizim geline hadi çıkarım ben fena oldum... 
Tam çıkıyoruz aaaa o ne reyonların arasında pembe elbiseli bir kız 
Aaaaaaa burda dedim aradığınız çocuk...
Ohhhh bir rahatladım anlatamam 
Neyse ordan çıktık 
Dedim hadi gidelim ben daha bir vukuat yaşamak istemiyorum...
Çıkmadan paşabahçeye gidelim dedik 
Neyse girdik içeri...
Dedim ki bizim geline deprem oluyor :) 
Saçmalama dedi...
Sallaniyoruz dedim...
Alttan arabalar gidiyor dedi....
Ya hu sanki ilk kez alışveriş merkezine gidiyorum ben... 
Dedim haydi çıkalım burdan... 
Zaten vukuatsız bir alış veriş yaşamassam şaşıracağım..
Ayy yazdım da yazdım heee... 
Ben tarif verecektim halbuki...

Tarifini vereceğim kurabiyeler bunlar efendim...
Benim macera dolu Bakırköy gezintimin gölgesinde kalsalar da, lezzeti hepsini unutturacak cinsten...
Ben incir marmelatı kullandım... 
Çok yakıştı kurabiyeye...
Siz istediğiniz marmelatı kullanabilirsiniz...

MALZEMELER:

1 yumurta 
250 gr. tereyağı
1 çay bardağı nişasta 
1 bardak pudra şekeri
1 pkt. vanilya 
1/2 pkt. kabartma tozu 
Un

Üzeri için:
Marmelat
Tarçın

YAPILIŞI:

Hamuru için gerekli malzemeleri karıştırıp hamur yoğurun ve yarım saat kadar buzdolabında dinlendirin.
Sonrasında parçalar kopartıp yuvarlayın ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.
170 derecede önceden ısıtılmış fırında yarı kıvamda pişirin.
Kurabiyeleri fırından çıkartıp oklavanın ucuyla ortalarına çukur yapın ve tekrar fırına sürüp pişirin.
Kurabiyeler soğuyunca üzerlerine tarçın serpip ortalarına marmalet sürün ve servis yapın..
Afiyet olsun

 

16 yorum:

  1. ellerine sağlık canım...
    çok mu çoook tatlı oldumu ne :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok tatlı değillerdi...
      gayet normaldi tatları :D

      Sil
  2. O kurabiyeleri şu anda nasıl canım çekti anlatamam, ne güzel dizmişsin öyle.
    Fincanlar, tabaklar pek güzel, keyifli günlerde kullanılsın, dur Sedo'da buralardan bakınsın, ne renk olacaktı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende görüntüledikten sonra hüplettim zaten :D

      mavi ve yeşil

      ahh ahh nasıl da bakmışlardı bana al bizi de diye :(

      Sil
  3. harıka gorunuyorlar..ellerınıze saglık:)

    YanıtlaSil
  4. Çocuğu okurken bende korktum Allah'tan görmüşünüz.. Kurabiyeler çok nefis. Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kabus gibi birkaç dakikaydı
      Allahtan çabuk bitti...

      Sil
  5. reyyancigim ayyy sen de benim gibisin ben de hemen halledip cikacam illaki girdigim yerden gelemiyorum alisveris merkezlerinin kalabaligina isiklarina,neyse kurabiye muthis,ellerine saglik,sevgilerle.

    YanıtlaSil
  6. bayıldım ben bu kurabiyelere canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Lezzetlerinden çatlamışlar sanki.. Çok güzel gözüküyor..Sevgilere

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pek bi çatlak patlak olmuşlardı :D

      Sil
  8. Kurabiyeler muhteşem görünüyor, ne lezzetliler....

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...