11 Haziran 2012 Pazartesi

KABAK MÜCVERİ




Herkese güzel bir hafta diliyorum..
Nasılsınız bakalım...
Yazın gelmesiyle sebze meyveler de bollaştı pazarlarda...
Hepsi körpecik  taptaze...
Hava ısındığından beri sabah erkenden gidiyoruz pazara...
Hatta bazı tezgahlar daha kurulmamış oluyor..
Bizim  genelde aynı tezgahtan alış veriş yapıyor.
Sürekli müşteri olunca daha güzellerini veriyor satıcı...
Kabakları dolma için almıştık 
O kadar körpelerdiki içlerini de değerlendirip mücver yaptım.
Yağda kızartmak yerine az yağda ızgara gibi pişirdim 
Çok da hafif oldu....

Malzemeler de göz kararı 
Doğra kes, karıştır, pişir...
Bitti gitti bile :)

Nasıl mı yaptım...
1 kilo kabak içini minik minik doğradım karıştırma kabına aldım.
Sonrasında 1 yumurta kırdım, 2 ader taze soğanı ince ince kıyıp içine kattım.
Bir tutam dereotunu ve maydanozuda doğrayıp ekledim.
Tuz, pul biber ve değirmen karabiberi  kattım.
Biraz un ilavesiyle ( yoğun ve akışkan bir kıvam olana kadar ) bir güzel karıştırdım.
Teflon tavayı kızdırıp 2 kaşık sıvı yağla yağladım.
Mücver harcından birer kaşık döküp pişirdim.
Ve sıcak servis yaptım....
İsteğe bağlı yoğurt eşliğinde tüketebilirsiniz...
Afiyet olsun...

17 yorum:

  1. bayılırım...
    ellerine sağlık.
    görüntü muhteşem...

    YanıtlaSil
  2. hmm çok severim ellerine sağlım sevgiler

    YanıtlaSil
  3. kabak mücverine bayılırım resimde çok güzel.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Mücveri çok severim harika gözüküyor,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  5. mımm.ellerine sağlık Reyyancım..en sevdiğim köfte...nefis olmuşş..

    YanıtlaSil
  6. ellerıne sağlık nefıs gorunuyor yanına da yogurt sos ımmm doyulmaz yemeye

    YanıtlaSil
  7. eline sağlık canım severim mücveri yazın da bol bol yeriz. afiyet şeker olsun sizlere

    YanıtlaSil
  8. çok severim güzelde olmuş ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. reyyancım benim diğer beğenmediğim tarif amonyaksızdı bunun hamuru daha güzel oldu amonyak miktarı banada fazla gelmişti ama tadında bir anormallik yapmıyor çikolata fikri güzel teşekkürederim:)

    YanıtlaSil
  10. inanmazsin sekerim, az once twitter'i kabakli tariflerle bombaladim, cunku evde birsuru kabak var! sarisindan ama:) kabak mucveri de pek guzel olur ama tek tek kizartmaya ugrasamam..bakalim tembelligimi yenersem yaparim belki :)

    YanıtlaSil
  11. mucverin herturlusunu cok severim ama ozellikle kabakliya bayilirim, ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  12. bak,bir şey daha öğrendim,kabağı rendeleyerek yapardım,aklıma hiç gelmedi mini küp doğramak,ellerine sağılık,bunu denerim.

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık canım...
    kabak mücveri çok severim..
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. artık zamanı geldi çeşit çeşit yapmak lazım,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  15. içine yumurta koymasak ne olur ki
    ayy tiksiniyorum yumurtadan yaww :(

    YanıtlaSil
  16. Görselleriniz ve tarifleriniz çok hoş gece gece hiç dayanamadım desem?? :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...